Navigation
Bakış Pencereleri
Çalışma düzlemi ve modelin bu düzlemle ilişkilerini anlamak
Bakış pencerelerinde görüntü modlarını anlamak, değiştirmek
Bakış pencerelerinde pan, zoom, rotate ve bu hareket kontrollerini sıfırlamayı denemek
Temel 3D Teriminolojisi
Eğri, yüzey ve katı kavramlarını anlama
Curve, Splines and Nurbs objectleri karşılaştırmak
Isocurve surface ve mesh surfacelerin farklarını anlamak
Ölçüler ve toleransları anlama
Arayüzlere Giriş
Rhino komut satırı mantığını anlamak
Toolbar ve toolbar kontrollerinin açılma ve yönetme mantığını anlamak
Altbar kontrollerini deneyimlemek ve anlama
Properties penceresi ve Rhinoceros genel kontrollerine bakış
Dosya açma kaydetmek ve seçili objeyi dışarı aktarmak.
Temel Komutlara Giriş
Temel objeler yaratmak; Eğri yüzey ve katılar yaratmak
Temel hareket ve kontrolleri denemek
Objeleri seçmek ve seçililikten çıkarmak
Objeleri layerlarla yayıp organize etmek
2 Boyutluluk ve Eğri çizimleri üzerinde çalışmak
ines ve polylinesları anlamak
Rectangle ve Polygons yaratmak
Arc, Daire ve elipsler yaratmak
Serbest Eğriler yaratmak
Eğri Yardımcı Komutları
Eğri Uzatma Komutları
Çizgi köşe yuvarlama komutları
Blend komutu ile eğri arasını çeşitli özelliklerde tamamlama
Çeşitli offset komutları
İki bakışta birden eğri yaratma
Eğri profilleri üzerinde otomatik sarım çizgisi yaratma
Eğriyi çeşitli detaylarda kısaltma komutları
Curve booleanı anlatmak
Üç Boyutluluk ve Yüzeyler Üzerinde Çalışmak
Yüzeylerde üç boyutluluk kavramını anlamak
Extrude komutu ve komut detaylarını incelemek
Loft komutu ve detaylarını incelemek
Çeşitli offset komutları
Revolve ve rail revolve komutu ile yüzeyler yaratmak
Sweep rail komutlarini denemek ve detaylarini incelemek
Network surface ile complex yüzeyler yaratmak
Patch komutunu anlamak
Plane komutlarını anlamak
Modelleme Yardimci ve Kolay Yakalayicilari
Yardımcı ve kolay yakalıyıcıları anlamak
Grid snap yardimcilarini anlamak
Ortho yardmcisini anlamak
Planar yardimcisini anlamak
Osnap yardimci kilidi ve yardimci snapleri anlamak
Project ve smart track yardimcisini anlamak
Object Hareket Taşıma ve Düzeltme Komutları
Köse editleme fillet ve chamfer komutlarini anlamak
Egri üzerinde kirpma, kirma ve egri birlestirme komutlari
Obje hareket, döndürme sürükleme komutlari
Obje kopyalama ve yapıştırma
Undo ve redo kavramlarini anlamak
Obje gruplama
Obje büyültme küçültme yüzdeli ve ölçülü olarak
Obje çogaltma ve aynalama komutlari
Array yöntemi ile obje çogaltma
Bükme burkma,egme
Egri boyunca uygun hale getirme
Yüzey boyunca uygun hale getirme
Cage edit ile katiyi noktasal editleme
Analyse ve Degree Kavramları
Egri ve yüzeylerde degree kavramini anlamak
Rebuild ve change degree komutlarini anlamak
Kütle alan hesaplamak
Alan merkezi kütle merkezi bulmak
Egri devamliligini kontrol etmek
Yüzey devamliligini kontrol etmek
Teknik resim ve Ölçülendirme
Oldukça kullanışlı ve pratik ölçülendirme komutları
lçülendirme detay ayarlarina bakış
3 boyutlu modellenmiş örneğin dört görünüş teknik resiminin elde edilmesi
Autocad vs. teknik çizim formatlarina bu çizimi dönüştürme
Render ve V-Ray
Render araçlarından V-ray eklentisini yapilandirmak
V-ray options' ta render kalitesi ayarlarini incelemek
Kapali alan ışıkları yaratmak, ayarlamak
Açık alan güneş ışığı yaratmak
Malzeme yaratmak kaplama büyültme küçültme ayarlarını anlamak
Malzeme detaylarını incelemek dışardan malzeme çağırmak, atamak
Boş çıplak malzeme yaratıp onu donatmak ve hazırladığımız malzemeyi kaydetmek
Başka 3D programlar için yaratılmış malzemelerin textur larını rhinoceros V-ray programına adapte etmek